خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/27 - 15:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

اعمال تحریم جدید علیه ایران بیانگر فریبکاری و کلاهبرداری سیاسی آمریکا است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد اعمال تحریم های جدید علیه ایران اجرای سیاست قدیمی چماق و هویچ است و نشان دهنده فریبکاری و کلاهبرداری سیاسی آمریکا است.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تحریم 13 فرد و ۸ شرکت مرتبط با ایران و حزب‌الله از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، گفت: کاخ سفید با اقدامات ضدایرانی خود نشان می دهد که ذات پلیدی دارد و هیچگاه حقوق مردم کشورمان را به رسمیت نشناخته است.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران به همراه کشورهای غربی پای میز مذاکره نشست و تعهداتش را اجرایی کرد اما آمریکایی ها از آن توافقنامه به طور یکجانبه خارج شدند و سریعا اقدام به اعمال تحریم های جدید کردند.



وی با یادآوری اینکه اعمال تحریم علیه ایران خلاف مفاد برجام است، ادامه داد: این مهم در حالیست که آمریکایی ها همواره بر اهمیت برجام تاکید داشته اند؛ در واقع آمریکایی ها از سیاست چماق و هویچ استفاده می کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مقامات کاخ سفید این روزها از آمادگی برای رفع تحریم ها سخن می گویند تا چهره خود را بشردوست در دنیا نشان دهند اما در پشت پرده اقدام به تحریم های یکجانبه و ظالمانه می کنند.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها فریب کار و کلاهبردار سیاسی هستند، خاطرنشان کرد: بدون شک اعمال تحریم جدید و صحبت از ضرورت مذاکره نمی تواند بر سر یک میز جمع شود؛ از این رو اگر آمریکایی ها درصدد بازگشت به توافقنامه هستند باید تمامی تحریم ها را بردارند و برای آن ضمانت بدهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 327408
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار